úterý 17:45-18:45,  středa 7:10 – 8:10,  čtvrtek 12 – 13

Zapojte opravdu správně hluboké svaly trupu! Fyzioterapeutka Klára Komárková a Anička Kieslingová vás naučí, co je to tělesné jádro, jak ho zapojit a použít nejen při cvičení ale i v běžných denních činnostech. Cvičení je zpestřeno funkčním pohybem inspirovaným pohybem zvířat. Cvičení vhodné proti bolestem zad a jako kondiční trénink.

Jak probíhají naše skupinové lekce core+animal movements, z jakých konceptů vychází a co díky němu získáte.
V rámci lekce byste měli opravdu kvalitně zapojit střed těla a vyzkoušet si toto zapojení postupně v co nejnáročnějších pozicích. Nejdříve se naučíte ho zapojit na zádech, pak na 4, potom třeba ve výpadu a nakonec vás čeká trénink zapojení středu těla během pohybu. Po několika lekcích, byste měli být schopni běžet několik kilometrů a být si jistí, že váš střed těla JE zapojený. Ovšem core není rozhodně to jediné, co během lekce zapojíte. Core představuje neodmyslitelný základ pro provedení dalších cviků, které zapojují komplexně celé tělo. Tím se trénink stává funkčním. Definicí, co to je funkční trénink, je mnoho. My se hlásíme k těm, které říkají, že se jedná o vědomé, komplexní a soustředěné zapojení mnoha svalů v jednu chvíli a v pečlivě koordinovaných pohybech.
Tím se od core dostáváme k animal movements. Animal movement pro nás znamená pohyby, které se odehrávají v centrovaných pozicích kloubů (takové pozice, kdy svaly okolo kloubu pracují rovnoměrně a udržují co největší kontakt kloubních ploch, tedy jsou nejšetrnější), jsou pomalé a plynulé. Pohybem vpřed (a často i vzad či do strany) aktivujete několik svalů a ani nevíte, jak se to stane. Tyto pohyby jsou pro nás svým způsobem přirozené, jelikož v našem pojetí vychází z pohybového vývoje v dětství. Čím častěji je děláte, tím jsou pro vás snazší a tělo si na správné provedení začne jakoby rozpomínat. Jedná se o velmi náročné cvičení, nejen pro vaši fyzickou kondici, ale také pro vaše soustředění. Precizní provedení vyžaduje absolutní pozornost vůči vašemu tělu. Pokud je provádíte ale dobře, tělo zesílí, stává se pružnější a hlavně střed těla je funkční nejen vleže, ale i při velmi posturálně náročných pohybech.
Core a animal movement slouží jednak jako vědomá práce s vlastním tělem, trénink soustředění a vytrvalosti. Druhak trénink zmobilizuje komplexně ztuhlé tělo z kanceláře a naučí vás udržet si správné držení během celodenního sezení v práci u počítače. A zároveň rozhodně díky tomu posílíte svaly úplně celého těla. Určitě se zadýcháte a zapotíte se, ale to není primární úkol lekce.
Tedy v našem pojetí core trénink vychází z principů dynamické neuromuskulární stabilizace. Kombinuje prvky jógy, animal movements modifikovaných tak, aby byly vždy v centrovaných pozicích vašich kloubů, primal movements. Část lekce cvičíme standardně na podložce, část se soustředěně pohybujeme po celém sále v různých pohybových sekvencích a celou lekci jsme zadýchaní, koncentrovaní na vlastní tělo a většinou i zpocení.