Core a funkční trénink

Core a funkční trénink

Core a funkční trénink (dříve naše lekce Core+animal movements) je určený zvláště pro ty, kteří si chtějí dát hodně těla, rádi zapracují na svojí vytrvalosti a svalové síle a zároveň se chtějí kvalitně protáhnout po celém dni u počítače.
V rámci hodiny se snažíme naučit jak správně zapojit břicho v kontextu našeho hlubokého stabilizačního systému páteře, jak dobře a rovnoměrně dýchat nejen v zátěži a také jak aplikovat posílení našeho jádra neboli “coru” do všedního dne. “Core” představuje neodmyslitelný základ pro provedení dalších cviků, které zapojují komplexně celé tělo. Tím se trénink stává funkčním. Definicí, co to je funkční trénink, je mnoho. My se hlásíme k těm, které říkají, že se jedná o vědomé, komplexní a soustředěné zapojení mnoha svalů v jednu chvíli a v pečlivě koordinovaných pohybech.
Proto také naše skupinové cvičené slouží jako vědomá práce s vlastním tělem, kde klademe důraz na kompenzaci našich svalových dysbalancí, trénink soustředění a vytrvalosti. Dále také náš core-trénink zmobilizuje komplexně ztuhlé tělo z kanceláře a naučí vás udržet si správné držení během celodenního sezení v práci u počítače. Vždy se ale dostane na posílení svalů nejen našeho “coru” ale také celého těla s důrazem na centrované postavení našich kloubů (takové pozice, kdy svaly okolo kloubu pracují rovnoměrně a udržují co největší kontakt kloubních ploch, tedy jsou nejšetrnější).
V našem pojetí core-trénink vychází z principů dynamické neuromuskulární stabilizace. Kombinuje prvky Iyengar-jógy, animal movements a primal movements. Část lekce cvičíme standardně na podložce, část se soustředěně pohybujeme po celém sále v různých pohybových sekvencích a celou lekci jsme zadýchaní, koncentrovaní na vlastní tělo a většinou i zpocení.
Po celou lekci se snažíme být především přítomní svojí pozorností a klademe důraz hlavně na správné provedení cviků, abychom tělo stimulovali správným způsobem. Jako pomocníky často používáme pěnové válce (“foam roller”), velké gymnastické míče či thera-bandy pro ulehčení či naopak ztížený daných pozic.
Core a funkční trénink nabízí tedy možnost se naučit správná cvičení pro zdravá záda, pevný trup a jak adekvátně zpevnit břicho.

Lekce Core a funkční trénink jsou otevřené a cvičí se:

úterý 18:30 – 19:30 s Mgr. Anna Kieslingová

středa 7:10 – 8:10 s Mgr. Dagmar Lisá

čtvrtek 12:00 – 13:00 s Mgr. Anna Kieslingová

Core a funkční trénink