Cvičení na krční páteř

Cvičení na krční páteř

Máte zatuhlou krční páteř? Trápí vás bolesti šíje či hlavy?
Nejlepší je v takovém případě vyhledat fyzioterapeuta, který Vás vyšetří, zjistí příčinu potíží a poradí Vám, jak dále postupovat.
Pokud ale již v péči fyzioterapeuta jste, nebo jsou Vaše obtíže jen velmi mírné a hledáte nápady, jak si krční páteř sami uvolnit, poradíme Vám, jak na to.
Cviky provádějte, pomalu, plynule, soustředěně a nepoužívejte zbytečně velkou sílu.
Cvičení by nemělo být bolestivé.

 

1) Jednou rukou se zapřete o zeď. Uvolněte obě lopatky od uší, hlavu velmi jemně, opatrně a pomalu uklánějte směrem od zdi. Poté na hlavu položte druhou ruku. S nádechem obraťte zrak nahoru ke stropu, s výdechem uvolňujte hlavu k pravému rameni, ale netlačte. Zopakujte 3krát.

 

 

 

 

 

2) Vytáhněte se za temenem hlavy vzhůru. Ruce dejte šikmo do stran. Palec jedné ruky otočte ke stropu a na tu ruku se podívejte. Postupně přetáčejte hlavu a zároveň prohoďte směřování palců. Palec, na který se díváte, je vždy vzhůru. Nezapomeňte dýchat.

 

 

3) Propleťte ruce za šíjí tak, aby Vám podpíraly část krční páteře, ale zároveň byla Vaše hlava volná a mohla se hýbat. Poté koulejte hlavou z jedné strany na druhou a zpět. Pokud provádíte cvičení dobře, mělo by být příjemné a uvolňující. Nezapomeňte dýchat. 🙂

        

4) Ze všeho nejdůležitější je ale držení Vašeho těla během celého dne.
Kdybyste drželi krční páteř takto, jen zázrakem by se mohlo stát, že by večer zatuhlá nebyla.
Můžete vidět bradu vysunutou ven, svěšená ramena a stažení zadní strany šíje. Při napřímené hrudní i krční páteři je je hlava držená hezky v ose a není vysunutá vpřed. Takové držení krční páteře svaly krku zbytečně nepřetěžuje.
     
Přejeme Vám mnoho zdaru!